קידום אורגני SEO – האם לדומיין משנה או ספריות משנה יש השפעה בנושא?

קידום אתרים SEO

קידום אורגני SEO – האם לדומיין משנה או ספריות משנה יש השפעה בנושא?

קידום אורגני SEO מושפע מהדומיין הנבחר והניתוב בתוך האתר אבל זה לא הכול. למשל, ניקח את דומיין המשנה ואת ספריות המשנה. אלו הם דוגמאות למבנה האתר אשר משפיעים בוודאות על הדרך בה גוגל מעניקה לאתר את דירוגו. בעוד מיקום העמוד בספריית משנה או בדומיין משני משפיעים הרבה פחות על התוצאה הסופית יש לעיתים יש הבדל משמעותי לבחירת השימוש בכלים אלו.

ההבדל בן דומיין משני לבין ספריה משנית

לפני שנדון ביתרונות או בחסרונות של כל אחת מהשיטות בשימוש לקידום אתרים הבא ונבהיר את ההבדלים בניהן.

בעיקרון, כאשר משתמשים בדומיין משני הקישור יראה כדלקמן:  subdomain.domain.co.il. שימו לב כי דומיין המשנה מופיע לפני הדומיין הראשי. חלק זה מספר לגוגל ולמבקרים באתר שהתוכן בדומיין המשנה מופרד מהתוכן של שאר האתר. שימוש אופייני של דומיין משני יהיה הפרדה בין האתר הראשי של החברה לבין אתר הבלוג שלה למשל נוכל לראות מבנה כזה:  blog.companysite.co.il בעוד האתר הראשי יראה כך: companysite.co.il.

שימוש זה נפוץ באתרים אשר יש להם פורומים או פעילות שיש רצון להפריד אותם מאתר החברה.

בשונה מדומיין משני, לספריות משנה יש מבנה אחר והן יראו בדרך כלל בצורה הבאה: domain.co.il/subdirectory. אולם ההבדל אינו רק בסינטקס זה הרבה מעבר לכך וקשור בעיקר לאופי התכנים שיש למשתמש. אין חוקיות ברורה מתי להשתמש בשיטה אחת או אחרת. אם התוכן למשל יכול להחזיק אתר משלו או שמדובר על פעילות שונה לחלוטין מהאתר הראשי אז ניתן להחליט ולהשתמש בדומיין משנה. דוגמה נוספת, אם למשל יש לנו בלוג בנושא בניית אתרים אז ניתן לאסוף חומרים בסיסיים בספריות משנה ללא תמורה לצורכי לימוד או הדרכה באתר הראשי בעוד שעבור החומרים המקצועיים בתשלום נעדיף להשתמש בדומיין משני עבורם.

יתרונות קידום אורגני SEO בשימוש בדומיין משני

קשה לומר שהשימוש בדומיין משני טוב יותר עבור קידום אתרים SEO היות וזה תלוי בגורמים רבים נוספים. דבר אחד ברור לחלוטין, יש לכך יתרון כאשר עלינו לקדם מספר עמודים עבור מילת מפתח יחידה.

בדרך כלל, גוגל מגבילה את מספר תוצאות החיפוש לכול דומיין למעט והם יהיו רלוונטיים מאוד. זה לא קורה בדיון בדומיין משני. לדוגמה, אם יש לנו 10 תוצאות רלוונטיות בדומיין, גוגל יציג 2 או 3 מהם בלבד אולם במצב שיש לנו 5 דומיינים משניים הסיכוי שנקבל 2 או 3 תוצאות לדומיין הוא גבוה כלומר ניתן לקבל 10 עד 15 תוצאות בסך הכול. אבל אין מה למהר שכן התוצאות אינן מובטחות ועדיין תלויות באיכות התוכן וגורמים נוספים.

יתרון נוסף לשימוש בדומיין משני עבור שיפור קידום האתר הוא השימוש במילת המפתח כשם לדומיין המשנה. זה במיוחד יעיל כאשר שם הדומיין הראשי אינו מכיל את מילות המפתח בכלל.
למשל דומיין בעל שם: company.co.il  אינו מספק מידע על מילת המפתח אותה נרצה לקדם.

לעומת seo.company.co.il תוך שימוש בשם שווקי לדומיין המשנה. נכון שניתן ליצור זאת גם בספריות משנה אבל נראה שהשימוש כאן יעיל ומשפיע יותר.

חסרונות קידום אורגני SEO בשימוש בדומיין משני

היתרונות בשימוש כפי שראינו הינם ברי מדידה וברורים אולם יש לשיטה גם חסרונות מסוימים, למשל קשה יותר להגדירם ולנהל אותם.

חסרון נוסף, וזהו חסרון ממשי, דומיין משני אינו יורש את הדירוג של הדומיין הראשי היות ועל פי גוגל הם אינם שייכים. כלומר יכול להיות מצב שלאתר עצמו יש דירוג 5 בעוד שלדומיין המשנה יהיה דירוג 0. זהו חיסרון ברור. ברוב המקרים זה מספיק על מנת לוותר על בחירת הכוון הזה בקידום האתר שכן יש לקדם אותם בנפרד.

יתרונות קידום אורגני SEO בשימוש בספריות משנה

לשימוש בשיטה זו יש 2 יתרונות ברורים.

הראשון, בדומה לדומיין משנה, ניתן לשלב מילת מפתח בקישור. היתרון השני והחשוב לא פחות הוא שספריות המשנה יורשות את דירוג האתר כך שאם האתר מקודם בהצלחה כך גם ספריות המשנה בצורה אוטומטית.

חסרונות קידום אורגני SEO בשימוש בספריות משנה

החיסרון העיקרי שלהן הינו צמצום החשיפה לחומר חדש במיוחד אם המבנה נקבע וציון בגוגל כבר ניתן לעמודים הרלוונטיים. כמו כן היות ויש מגבלה כלשהי בהצגת תוצאות מרובות מאתר יחיד הרי שלא נגדיל את התוצאות המפורסמות בחיפוש מעבר ל 2 או 3.

ועכשיו לשאלה המרכזית מתי להשתמש  בדומיין משנה ומתי בספריות משנה?

יש להשתמש בדומיין משנה כאשר התוכן מספיק להחזיק אתר, למשל, בלוג לדיון בנושאי האתר הראשי.
ניקח לדוגמה אתר ראשי הדן בנושאי רכב.
במקרה זה ניהול הבלוג יכול להתבצע באתר המשנה וזה יפוצל לספריות משנה על פי תחומי עניין.
תחומי עניין יכולים להיות יצרן או קטגוריה (יוקרה, משפחתי, SUV וכו').
אלו הם דוגמאות למבנה אתר אשר משפיעים בוודאות על דירוגו בהמשך.
כמובן, מדובר על המלצות בלבד ותמיד יש לשקול את האפשרויות לפני נקיטת החלטה על פי היתרונות והחסרונות של כול שיטה.אורגני

Share with friends
השארת תגובה